1 ЯНВАРЯ - ПАМЯТЬ СВЯТОГО МУЧЕНИКА ВОНИФАТИЯ


 
 

                    

 

Святой мученик Вонифатий.

 

Содержание.

Страдания святого мученика Вонифатия.

Тропарь и Кондак.

Акафист.

Молитвы.

 

Страдания святого мученика Вонифатия.

Память 19 января по ст. ст.

 

содержание

Некогда в Риме проживала одна женщина по имени Аглаида, отец ее Акакий был некогда начальником города. Будучи молодой и красивой, обладая богатыми имениями, доставшимися по наследству от родителей, и пользуясь свободной жизнью без законного мужа, она, побеждаемая страстью немощной плоти, проводила дни свои в любодеянии и грехах. Она имела у себя верного раба, который был управителем над домом и имениями ее, он был молод и красив. Звали его Вонифатием, – и Аглаида жила с ним в преступной связи, удовлетворяя свое плотское вожделение. И нет стыда говорить о сем, так как далее речь будет о блаженном и чудном изменении их жизни, ибо когда святым воздается похвала, то не умалчивается и об их прежних грехах, дабы показать, что не все с юных лет были блаженны и праведны, а имели, подобно другим, растленное тело, но истинным покаянием, доброй в себе переменой и великими добродетелями прославились своею святостью. О сем повествуется в Житиях Святых для того, чтобы и мы, грешные, не отчаивались, но поспешили бы к скорому исправлению, зная, что при помощи Божией и после грехов возможно быть святыми, если только сами того пожелаем и для того потрудимся. И действительно, прекрасно то, услаждающее сердце, повествование, в котором мы слышим, что грешник, по-видимому, не имеющий надежды на спасение, становится сверх ожидания святым и притом мучеником Христовым, подобно святому Вонифатию, который во время любострастной жизни служил греху, а потом сделался исповедником, доблестным подвижником и славным страдальцем за Христа. Вонифатий во время своей распутной жизни был рабом греха, однако имел некоторые, достойные похвалы, добродетели: он был милостив к нищим, любвеобилен к странникам и отзывчив ко всем находящимся в несчастии; одним оказывал щедрые милостыни, другим с любовью доставлял успокоение, иным с сочувствием оказывал помощь. Имея твердое желание исправиться, Вонифатий часто молился Богу, чтобы Он избавил его от диавольских козней и помог ему сделаться господином над своими вожделениями и страстями. И Господь не презрел раба Своего и не попустил ему еще более погрязнуть в нечистоте греховной, но благоизволил устроить так, что нечистые дела его были омыты пролитием крови его, и через это самое душа его сделалась как бы царскою багряницей и увенчалась венцом мученическим. Это совершилось следующим образом.

В то время было сильное гонение на христиан, глубокая идольская тьма покрывала весь Восток, и много верующих было мучимо и убиваемо за Христа. Госпоже Вонифатия Аглаиде явилась спасительная мысль и сильное непреодолимое желание иметь в своем доме мученические мощи. Не имея из своих слуг никого вернее и исполнительнее Вонифатия, она позвала его, открыла ему свое желание и наедине сказала:

– Ты сам знаешь, брат о Христе, сколь многими грехами осквернены мы, совсем не заботясь о будущей жизни и спасении; как же мы предстанем на страшный суд Божий, на котором должны по своим делам быть осуждены на тяжкие мучения? Но от одного благочестивого мужа я слышала, что если кто имеет у себя мощи мучеников Христовых и чтит их, тот получает помощь ко спасению и в доме того грех не умножается, так что таковый может даже достигнуть того вечного блаженства, какого сподобились святые мученики. Теперь многие, говорят, совершают подвиги за Христа, и, отдавая тела свои на мучения, получают мученические венцы. Послужи мне: ныне наступило время показать тебе, действительно ли ты имеешь любовь ко мне. Скорее ступай в те страны, где воздвигнуто гонение на христиан, и постарайся принести мне мощи одного из святых мучеников, дабы с честью положить их у себя и построить храм тому мученику и всегда иметь его своим хранителем, защитником и постоянным ходатаем пред Богом.

Выслушав Аглаиду, Вонифатий с радостью согласился на ее предложение и выразил полную готовность идти в путь. Госпожа дала ему много золота, потому что нельзя было взять мученических тел без подарков и золота: нечестивые мучители, видя сильную любовь и усердие христиан к мощам, не отдавали их даром, но продавали по дорогой цене и, таким образом, приобретали себе большие доходы. Вонифатий взял у своей госпожи много золота, частью на выкуп мученических мощей, а частью на раздачу милостыни нищим, приготовил также много различных благовоний, полотна и всего, что потребно было для обвития честных мученических тел. Взяв с собою еще много рабов, помощников и коней, он собрался в путь. Выходя из дому, он, смеясь, сказал своей госпоже:

– А что будет, госпожа, если я не найду никакого тела мученика, и мое тело, замученное за Христа, принесут к тебе, – примешь ли ты его тогда с честью?

Аглаида, рассмеявшись, назвала его пьяницей и грешником и, укоряя его, сказала:

– Ныне время, брат мой, не для глумления, а для благоговения. Тебе следует во время пути тщательно охранять себя от всякого бесчинства и глумления: святое дело должно совершать честно и благочинно, и в пути сем тебе следует пребывать в смирении и воздержании, помни, что ты собираешься служить святым мощам, до которых мы не только коснуться, но даже и взглянуть на них недостойны. Иди с миром, Бог же, зрак раба принявший и за нас кровь Свою проливший, да простит грехи наши и пошлет тебе Ангела Своего и направит тебя на добрый и благополучный путь.

Вонифатий принял к сердцу приказание своей госпожи и отправился в путь, размышляя в уме о том, к чему он должен будет прикасаться своими оскверненными, грешными руками. Вонифатий стал сокрушаться о своих прежних грехах и решил поститься: не есть мяса, не пить вина, а усердно и часто молиться, чтобы придти в страх Божий. Страх же – отец внимания, а внимание – матерь внутреннего покоя, от которого рождается начало и корень покаяния. Так Вонифатий насадил в себе корень покаяния, начав со страха Божия, внимания к себе и непрестанных молитв, он стяжал себе желание к совершенному житию.

Когда Вонифатий достиг Малой Азии и вошел в знаменитый Киликийский город Тарс (1), в нем тогда при царе Диоклитиане и соправителе его Максимиане было воздвигнуто жестокое гонение на христиан, и верующие подвергались тяжким мучениям. Оставив рабов в гостинице, он повелел им отдохнуть, а сам, не отдыхая, тотчас же пошел смотреть на страдания мучеников, о которых раньше слышал. Придя на место мучения, Вонифатий увидал множество народа, собравшегося смотреть на производимые христианам мучения. Всем им была объявлена лишь одна вина: христианская вера и благочестивая жизнь, но муки на них были налагаемы неравные и неодинаковые: один висел вниз головою, а на земле под ним был разведен огонь, другой был крестообразно привязан к четырем столбам, иной – лежал перепиленный пилой, иного мучители строгали острыми орудиями, иному – выкалывали глаза, другому – отсекали члены тела, иного надевали на кол и, подняв от земли, утверждали кол в земле, так что он проходил ему до шеи, у иного кости были сломаны, у иного – руки и ноги были отсечены, и он, подобно клубку, катался по земле, но на всех лицах была видна духовная радость, потому что, перенося нестерпимые для человека мучения, они укрепляемы были благодатью Божиею. Блаженный Вонифатий с вниманием смотрел на все это, то удивляясь мужественному терпению мучеников, то желая себе такого же венца, потом, исполнившись Божественной ревности и став посреди того места, начал обнимать всех явивших себя мучениками, которых было уже человек двадцать, и, в слух всех, громко воскликнул:

– Велик Бог христианский! Велик Он, ибо помогает рабам Своим и укрепляет их в столь великих муках!

Произнеся это, он снова стал лобызать мучеников и с любовию целовать их ноги, а у тех, которые не имели ног, остальные части тела, обнимая мучеников, прижимал он их к груди, называя их блаженными, потому что, претерпев мужественно кратковременные муки, они тотчас получат вечный покой, отраду и бесконечную радость, при этом Вонифатий молился о себе, чтобы и ему быть содругом мучеников в таком подвиге и причастником венца, который они получают от Подвигоположника – Христа. Весь народ устремил свои взоры на него, особенно судья, который мучил святых страдальцев. Видя перед собою в лице Вонифатия пришлеца и незнакомого человека, он спросил: кто он и откуда? И тотчас приказав схватить его и привести к себе, спросил:

– Кто ты?

– Христианин! – отвечал святой.

Но судья хотел знать его имя и происхождение. Отвечая на это, святой сказал:

– Первое и самое любимое мое имя – Христианин, пришел же сюда я из Рима, а если хочешь узнать и то имя, которое мне дано от родителей, то меня зовут Вонифатием.

– Итак, Вонифатий, – сказал судья, – приступи к нашим богам, пока я не растерзал твоей плоти и костей, и принеси им жертву. Тогда ты удостоишься многих благ, умилостивишь богов, избавишься от грозящих тебе мук и от нас получишь много даров.

В ответ на это Вонифатий сказал:

– Не следовало бы мне даже и отвечать на твои слова, но я снова скажу то, что уже много раз повторял: я – Христианин, и только это ты услышишь от меня, а если не желаешь слышать этого, то делай со мной, что тебе угодно!

Когда Вонифатий произнес сии слова, тотчас судья повелел раздеть его, повесить вверх ногами и сильно бить. И святой был биен так сильно, что от тела его отпадали целые куски мяса и обнажались кости. Он же, как бы не чувствуя страданий и не заботясь о получаемых ранах, устремлял лишь глаза свои на святых мучеников, видя в их страданиях пример для себя и утешаясь тем, что удостоился вместе с ними страдать за Христа. Потом мучитель повелел немного ослабить ему муки и, пытаясь снова убедить его словами, сказал:

– Вонифатий, это начало мучения пусть послужит тебе к указанию, что тебе лучше избрать: вот ты испытал нестерпимые страдания, образумься же, окаянный, и принеси жертву, а то немедленно подвергнешься еще большим и лютейшим страданиям.

Святой возразил:

– Зачем повелеваешь мне непристойное, о безумный! Я не могу и слышать о твоих богах, а ты повелеваешь мне принести жертву им!

Тогда судья, в сильном гневе, повелел вонзить ему острые иглы под ногти на руках и ногах, но святой, возведя очи и ум к небу, молча, терпел. Затем судья придумал новое мучение: он повелел растопить олово и влить в рот святому. Когда олово растоплялось, святой, воздев к небу руки свои, молился:

– Господи Боже мой, Иисусе Христе, укрепивший меня в перенесенных мною муках, пребуди и ныне со мною, облегчая мои страдания. Ты – единственное мое утешение: даруй же мне явное знамение того, что Ты помогаешь победить мне сатану и этого неправедного судью: ради Тебя, как Сам Ты знаешь, я страдаю.

Окончив эту молитву, Вонифатий обратился и к святым мученикам с просьбою, чтобы они своими молитвами помогли ему претерпеть страшную муку. Мучители, приступив к нему, открыли ему рот железными орудиями и влили олово ему в горло, но не причинили вреда святому. Присутствовавшие при мучениях, увидев такую жестокость, содрогнулись и стали восклицать:

– Велик Бог христианский! Велик есть Царь – Христос! Все веруем в Тебя, Господи!

Так восклицая, все обратились к близнаходящемуся идольскому капищу, желая уничтожить его, на судью же громко негодовали и бросали в него камнями, чтобы убить его. Судья, встав с судейского места, со стыдом убежал в свой дом, а Вонифатия повелел держать под стражей.

Утром, когда волнение утихло и народное восстание приостановилось, судья снова явился на судейское место и, призвав Вонифатия, хулил имя Христово и глумился над тем, как распят был Христос. Святой, не терпя хулений на Господа своего, сам произнес много досадительных для судьи слов, в свою очередь ругая бездушных богов и обличая ослепление и безумие поклоняющихся им, и тем самым еще более разгневал судью, который немедленно повелел растопить котел смолы и бросить в него святого мученика. Но Господь не оставил Своего раба: внезапно сошел с неба ангел и оросил мученика в котле, когда же смола вылилась, то вокруг образовалось сильное пламя, которое попалило многих стоявших около нечестивых язычников. Святой же вышел здоровым, не получив от смолы и огня никакого вреда. Тогда мучитель, видя силу Христову, испугался, как бы ему самому не пострадать, и повелел тотчас усечь Вонифатия мечом. Воины, взяв мученика, повели его на усечение. Святой же, выпросив для себя некоторое время для молитвы, обратился к востоку и молился:

– Господи, Господи Боже! Сподоби меня милостей Твоих и будь мне помощником, чтобы враг за мои грехи, безумно содеянные, не преградил путь к небу, но приими с миром мою душу и вчини меня вместе с святыми мучениками, пролившими за Тебя кровь и сохранившими веру до конца; стадо же, приобретенное Твоею честною Кровию, людей Твоих, Христе, близких мне, избавь от всякого нечестия и языческого заблуждения, ибо Ты благословен и пребываешь во веки!

Так помолившись, Вонифатий преклонил голову под меч и был усечен, от раны его истекла кровь вместе с молоком. Неверные, видя чудо это, обратились тотчас ко Христу – числом около 550 человек, и, оставив мерзких идолов, присоединились к верным. Такова была кончина святого Вонифатия, который, отправляясь из дому в путь, предсказал, смеясь, своей госпоже то, что действительно доказал и совершил на деле (2).

Между тем друзья Вонифатия и рабы Аглаиды, пришедшие с ним для отыскания мощей, не зная ничего о случившемся сидели в гостинице и ожидали Вонифатия. Видя, что он к вечеру не возвращается, они удивлялись, не видя его и всю ночь, а также и утром на другой день, начали судить и дурно отзываться о нем (как после сами рассказывали), предполагая, что он где-нибудь напился и проводит время с блудницами:

– Вот, – говорили они, смеясь, – как наш Вонифатий пришел отыскивать святые мощи!

Но так как он не возвращался и в другую ночь и на третий день, то они начали недоумевать, и искали его, ходя по всему городу и расспрашивая о нем. Случайно, или, лучше сказать, по Божию усмотрению, они встретили человека, который был братом комментарисия (3), и спросили его, не видел ли он одного человека, странника, пришедшего сюда. Тот ответил, что вчера некоторый чужестранный муж, пострадав за Христа на месте мучений, осужден был на смерть и усечен мечом.

– Не знаю, – говорил он, – тот ли это, кого вы ищете? Скажите, каков он видом?

Они описали внешний вид Вонифатия, что он невелик ростом, имеет рыжие волосы; передали также и о других приметах его лица. Тогда человек тот сказал им:

– Наверное это и есть тот, кого вы ищете!

Но они не поверили, говоря:

– Не знаешь ты того человека, которого мы ищем.

И, беседуя между собой, вспоминали прежний характер Вонифатия, ругались над ним и говорили:

– Разве пьяница и распутник будет страдать за Христа?!

Но брат комментарисия настаивал на своем.

– По наружности такой, как вы говорите, человек вчера и третьего дня, действительно, был мучим на суде, – сказал он, – впрочем, что же препятствует вам? Идите – и сами увидите тело его, лежащее на месте, где он был усечен.

Они отправились следом за тем человеком, пришли на место мучения, где стояла военная стража, чтобы тела мучеников не были похищаемы христианами. Шедший впереди человек показал им на лежащего усеченного мученика и сказал:

– Не тот ли это, кого вы ищете?

Когда они увидали тело мученика, тотчас же начали узнавать друга своего, а когда голову его, лежавшую отдельно, приложили к туловищу, совершенно удостоверились, что это – Вонифатий, и весьма удивились, а вместе с тем стали чувствовать и стыд, потому что думали и говорили о нем дурно, боялись и того, чтобы не постигло их наказание за то, что осуждали святого и смеялись над его жизнью, не зная его сердечных помышлений и доброго намерения.

Когда они смотрели на лицо святого и были в сильном изумлении, вдруг увидели, что Вонифатий понемногу стал открывать глаза, и милостиво смотрит на них, как на своих друзей, уста улыбаются, лицо светится, как будто показывая вид, что он прощает им все их прегрешения против него.

Они ужаснулись и вместе обрадовались и, проливая теплые слезы, плакали над ним, говоря:

– Раб Христов, забудь грехи наши, что мы неправедно осуждали твою жизнь и безрассудно ругались над тобой!

Затем они отдали нечестивым 500 золотых монет и взяли тело и голову святого Вонифатия, помазав благовонными мастями, повили их чистыми плащаницами и, положив в ковчеге, отправились к себе домой, везя тело мученика госпоже своей. Когда они приближались к Риму, Ангел Божий явился во сне Аглаиде и сказал:

– Готовься принять того, кто был раньше у тебя слугой, ныне же стал нашим братом и сослужителем, прими того, кто был рабом у тебя, а теперь будет твоим господином, и благоговейно почитай его, потому что он хранитель души твоей и защитник твоей жизни.

Она, проснувшись, ужаснулась, взяв тотчас же несколько почтенных церковных клириков, вышла навстречу святому мученику Вонифатию, которого раньше посылала в путь как раба, а по возвращении приняла его в дом свой благоговейно со слезами как господина. И вспомнила она то пророчество, которое изрек святой, отходя в путь, и благодарила Бога, устроившего так, что святой Вонифатий за свои и ее грехи стал жертвою, благоприятною Богу. В имении своем, отстоявшем от Рима в 50 стадиях (4), Аглаида построила чудный храм во имя святого мученика Вонифатия, и в нем поставила святые мощи, уже после того как многие чудеса стали совершаться по молитвам мученика, истекали многоразличные исцеления больным, изгонялись из людей бесы, и многие молящиеся у гроба святого получали исполнение своих прошений.

После и сама блаженная Аглаида, разделив все свое имение нищим и убогим, отреклась от мира, и, прожив еще 18 лет в великом покаянии, с миром умерла и присоединилась к святому мученику Вонифатию, будучи положена рядом с его гробом (5).

Так сия двоица святых, чудесно изменив прежнюю свою жизнь, получила добрый конец, один, кровью омыв свои грехи, удостоился мученического венца, другая же слезами и суровою жизнью очистила себя от плотской скверны; и оба явились оправданными и непорочными перед Господом Иисусом Христом, Которому слава во веки. Аминь.


1) Киликия – юго-восточная римская провинция Малой Азии. – Тарс – большой и населенный город этой провинции, в южной част ее, в плодоносной равнине, при реке Кидне, недалеко от него впадающей в Средиземное море, – доселе довольно значительный торговый город.

2) Св. мученик Вонифатий пострадал и скончался 19 декабря 290 г.

3) О должности и обязанностях комментарисиев см. на с. 987. прим. 1.

4) Стадия – мера длины в 88 саженей; след. 50 стадий равняются без малого 9 верстам. Голову св. Вонифатия видел впоследствии в Константинополе в 1200 г. русский паломник Антоний. Над храмом святого Вонифатия в Риме, построенного ему еще Аглаидою, после сооружен более обширный храм во имя св. Алексия, человека Божия, и мощи обоих святых в 1216 г. перенесены из нижней церкви в новую верхнюю, в ризнице которой в настоящее время честные головы их хранятся отдельно.

5) По римским актам свв. мучеников и греческому синаксарю святогорца Никодима, Аглаида после подвигов удостоилась даже дара чудес и изгнания демонов, она причислена к лику святых, и память ее празднуется вместе с св. мучеником Вонифатием.

 

 



Тропари и кондаки.

 

Тропари:

содержание

Тропарь, глас 4

 

Мученик Твой, Господи Вонифатие, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе Бога нашего имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости того молитвами спаси души наши.

 

Тропарь, глас 4

 

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, мощми же возвратился еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне, моли Христа Бога прияти нам грехов прощение.

 


Кондаки:

 

Кондак, глас 4

 

Священие непорочное самовольне тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися Хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

 

Кондак, глас 6

 

Звезда светлая явился еси непрелестная мирови, Солнца Христа возвещающи зарями твоими, страстотерпче Вонифатие, и прелесть погасил еси всю, нам же подавши свет, молися непрестанно о всех нас.

 

АКАФИСТ

содержание

Кондак 1


Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному свету пришедый, приими моление наше, в похвалу тебе приносимое, и нас избави от сетей лукаваго врага нашего, да тебе с радостию победною зовем: радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Икос 1


Ангелом светлым, огнь мучений твоих росою благодати угасившим, огражден был еси, страдальче Христов Вонифатие, да не когда яко грешник нераскаянный погибнеши и пред Господем в одежде мрачней предстанеши. Научи и нас облещися в светлыя ризы святости, тебе зовущих:

Радуйся, жизнь за Христа отдавый.

Радуйся, страданиям Его подражавый.

Радуйся, очи своя к Богу обративый.

Радуйся, волю свою в добродетелех укрепивый.

Радуйся, рабе Христов верный.

Радуйся, святый конец жития своего приемый.

Радуйся, к покаянию сердца обращаяй.

Радуйся, ко Христу, пути истинному приводяй.

Радуйся, Духом Святым просвещенный.

Радуйся, соблазнами мира сего не прельщенный.

Радуйся, змия лукаваго посрамивый.

Радуйся, Святых лик возвеселивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 2


Видя многомятежие мира сего и печали земныя, и сия вся, яко прах вменив, к премирным возвел еси ум твой, страдальче Христов, на высоту Богоразумия возшед, Христа Бога пред всеми исповедал еси и ныне души всех во гресех погибающих к милосердному Господу зовеши, да во смирении покаются и во слезах умиленных Ему вопиют: Аллилуиа.


Икос 2

Разум трезвением укрепил еси и страстей пламень покаянием угасил еси, Вонифатие предивный. От Запада на Восток из Рима пришел еси спострадати Господу Иисусу Христу намерение святое нося, да благодать в тебе преизобилует и нас ныне в Храм Божий привлекл еси, тебе глаголющих:

Радуйся, страсти поборати научаяй.

Радуйся, отчаянным надежду спасения подаваяй.

Радуйся, суету жизни земныя познавый.

Радуйся, страдания своя предсказавый.

Радуйся, трезвящихся отрадо и одобрение.

Радуйся, немощных волею укрепление.

Радуйся, яко тобою от пианства отвращаемся.

Радуйся, яко тобою к Богу обращаемся.

Радуйся, исцелений источниче неисчерпаемый.

Радуйся, чудес сокровище неоскудеваемое.

Радуйся, научаяй присно возносити ум наш к Богу.

Радуйся, обретый истинную от грехов свободу.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 3


Сила милосердия Божия неизреченная на тебе открыся, ибо жития твоего, мучениче, дивное повествование явно нам сказует, како велии грешницы милостиво Отцем нашим Богом приемлются, егда Ему покаяние принесут. Тако и ты Богу угодил еси и вместо горькия смерти вечную жизнь приял еси, научи и нас Богу пети всегда: Аллилуиа.


Икос 3


Имея ныне радость вечную в небесных селениих, и нас на грешней земли не забываеши, мучениче Христов Вонифатие. Мы же труждающиися и обремененнии к тебе прибегаем: не остави сирых и недужных, помощи у тебе просящих, но мольбы наша на алтарь небесный принеси, да радостно тебе зовем:

Радуйся, ближняго, яко себе самого возлюбивый.

Радуйся, во гресех сердце свое не ожесточивый.

Радуйся, странником и путником со всяким тщанием служивый.

Радуйся, сего ради нощию стогны града обходивый.

Радуйся, богатыя милосердию научаяй.

Радуйся, сирыя и вдовицы защищаяй.

Радуйся, бедствующим добрый предстателю.

Радуйся, за обидимых и унижаемых присный ходатаю.

Радуйся, нестерпимою жаждою пианства палимыя трезвленном прохлаждаяй.

Радуйся, вина ради обнищавшия к трезвлению призываяй.

Радуйся, жены рыдающия утешаяй.

Радуйся, слезы их ко Господу приносяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 4


Бури греховный тебе не потопиша, ниже волны страстей покрыша, мучениче Христов: не погибл еси, но ко Христу пришел еси и жизнь свою яко жертву благовонную Ему, сладчайшему Спасителю нашему, принесл еси. Молися убо, да и мы в житейском море сущий к тихому пристанищу, Господу Спасителю, притецем, в умилении зовуще: Аллилуиа.


Икос 4


Слышим и мы евангельскую притчу, како блудный сын на стране далече имение свое иждивый, от глада душевнаго .в себе пришед, во объятия отчи притече, в покаянии .зовый: “Отче! Согреших на небо и пред тобою”, тако и ты, мучениче Вонифатие, не погубив себе, но от рожец греха отвратився, ко Христу обратился еси. Мы же исправлению твоему радующеся, поем ти сице:

Радуйся, глад крепок в работе страстем испытавый.

Радуйся, Христа Бога, яко хлеба живаго взалкавый.

Радуйся, пречистыя крови Его, яко истиннаго питания приобщивыйся.

Радуйся, яко преславным мучеником приложивыйся.

Радуйся, на крылех трезвения к Богу возлетевый.

Радуйся, сердце свое горе имевый.

Радуйся, ко Господу силой Животворящаго Креста пришедый.

Радуйся, яко приял еси венец победы.

Радуйся, души нашея сокровище нетленное.

Радуйся, Церкве нашея украшение многоценное.

Радуйся, красоты мира сего отвергни.

Радуйся, греховную одежду с себе совлекий.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 5


Боготочную кровь Христову, за всех нас недостойных и кровь мученическую за Христа пролиянную памятующи, сице тебе вещаше Аглаида: “Сам веси, сколь многими грехми осквернени есмы и о будущем жития нашаго небрежем. Аз же от Божественнаго Мужа слышах, яко мучеников мощи спасение даруют, иже мученика яко хранителя и ходатая пред Богом имать”. И мы тебе глаголем: ты еси наш хранитель и ходатай пред Господом нашим, ибо со ангелы предстоиши Пресвятей Троице, поя: Аллилуиа.


Икос 5


Видим ныне и разумеем, како сии глаголы Аглаиды душу твою пробудиша, и ты к воздержанию призвал еси себе, мучениче Вонифатие, и нам помози подражати тебе, да не погибнем в пучине беззакония потопляеми, но радостно тебе зовем:

Радуйся, от страстей, яко от погибельнаго сна пробудивыйся.

Радуйся, от уз греховных свободивыйся.

Радуйся, сомневающихся в милосердии Божием обличение.

Радуйся, безконечныя радосте утверждение.

Радуйся, зовый нас к подвигу воздержания.

Радуйся, ты бо знамением Креста посекл еси страстей взыграние.

Радуйся, стяжавый себе вечное имение.

Радуйся, и нас пробуждали к труду спасения.

Радуйся, яко винное веселие презрел еси.

Радуйся, плотския раны, яко бесплотен, претерпел еси.

Радуйся, за исповедание Христа от врагов избиенный.

Радуйся, нестерпимым огнем за Него опаленный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 6


Проповедница поклонения святым мощем явися Аглаида, госпожа твоя, страдальче Христов, егда посла тя на Восток святыя мощи мучеников, за веру Христову пострадавших, принести, имиже благодеяния источаются обильно, и вечное спасение подается всем, к мученическому лику усердно притекающим. Даждь и нам утешение от Господа прияти, Емуже ангельскую песнь приносим: Аллилуиа.


Икос 6


Возсиял еси нам, яко звезда незаходимая, дивным житием твоим, мучениче преблаженне, иго Христово легкое и вседрагое на себе приемый и спасение получивый, пути бо благочестия без Христа Господа обрести никакоже возможно есть. Темже и нас молитвами твоими в горняя обители приведи, тя восхваляющих сице:

Радуйся, закона Христова скрижаль, Богом начертанная.

Радуйся, молитв к Господу миро благоуханное.

Радуйся, правыя веры Христовой столпе огненный.

Радуйся, честный венче от заповедей Божиих, якоже от камений драгих устроенный.

Радуйся, трезвения лествице небовосходная.

Радуйся, болезни и раны врачуяй греховныя.

Радуйся, яко от Господа Иисуса благодать и силу приял еси.

Радуйся, яко свет Христов сим возсиял еси.

Радуйся, воздержанием от грехов освящати праздники нас научаяй.

Радуйся, от смертнаго вина нас охраняяй.

Радуйся, умерщвленныя страстьми светом Христовым оживляяй.

Радуйся, тыя к новому житию призываяй.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 7


Хотя отьити от дому своего в путь на Восток, кончину жития твоего предрекл еси, достохвальне, Аглаиде глаголя: “Госпоже моя, приими мое тело, за Христа мучимое, егда его принесут ти”. В душе твоей мысль за Христа пострадати тая, Ему сокровенно молился еси; и нашу веру укрепи, да будем готови и мы ея ради страдати, Господу поюще: Аллилуиа.


Икос 7


Дивному и преславному исправлению твоему не веруя, помысли лукавое в сердце своем Аглаида, грехом бо хуления оболгати тя хотяще, тако отвеща ти: “Ныне не глумления время, брате, но благоговения, ведый буди, яко мощи святыя имаши носити. Господь же да поедет ангела Своего пред тобою и направит стопы твоя милосердием Своим”.

Мы же чистоту сердца твоего, дивный Вонифатие, зряще, вопием ти:

Радуйся, святых мощей почитателю.

Радуйся, благоговения образа нам подателю.

Радуйся, безчинств хранитися нам повелевый.

Радуйся, вся, о нихже сынове века сего радуются, презревый.

Радуйся, известный наш помощниче. Радуйся, святых мыслей таиниче.

Радуйся, всем борющимся со грехами покровителю.

Радуйся, покаяния нашего пред Богом поручителю.

Радуйся, яко твоими молитвами Господь оставляет прегрешения.

Радуйся, помогаяй нам терпети скорби и поношения.

Радуйся, ликом ангельским сотворивый радость и удивление.

Радуйся, духов злобы приведый в посрамление.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 8


Странно тебе бысть языческое идолом служение, и ты, святый мучениче, в Таре пришед, не преклонил еси колен пред богами чуждыми, но апостолом показался еси ревнитель. Темже молися за ны, да возгоримся и мы огнем любве ко Владыце Христу поюще всегда: Аллилуиа.


Икос 8


Весь распалился еси ревностию святою, хуления на Господа не терпя, и исполнился еси Духа Божия, ослепление и безумие поклоняющихся ложным богам обличая. Сего ради царь нечестивый казнь наведе на тя, мучениче, горькую, бичми нестерпимо бия и раны нанося неисцельныя. Мы же похвалу поем:

Радуйся, зловерия обличителю дерзновенный.

Радуйся, в правду Божию, аки в броню облеченный.

Радуйся, яко кости твоя за Христа обнажахуся.

Радуйся, яко чистота души твоея тогда открывашася.

Радуйся, яко наследовал еси небесная селения.

Радуйся, яко и ныне обличаеши злых человек на Христа хуления.

Радуйся, за Христа острыми тростьми прободаемый.

Радуйся, Сада Райскаго цвете неувядаемый.

Радуйся, яко злато горнилом язв очищенный.

Радуйся, за Христа ударенный.

Радуйся, кончиною своею Богу угодивый.

Радуйся, даже до смерти мученической его возлюбивый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 9


Всего себе Господу Богу предав страстотерпче Христов, егда нечестивый царь повеле раскрыти уста твоя и олово кипящее влити, руце своя воздвигл еси к небу, тако моляся: “Господи, Боже мой, Иисусе Христе, укрепивый мене в муках, пребуди и ныне со мною, моя страдания облегчи и не остави мене одолену быти лукавым князем”. Тем и нас любви ко Христу научаеши, поющих Богу: Аллилуиа.


Икос 9


Витии суемудрении да рекут нам, како олово разжженое гортани твоея не опали, ниже инаго вреда тебе сотвори, мучениче Вонифатие. От Господа бо знамения победы над мучителем просил еси и сие знамение тебе дано бысть. Сего ради вей чудящеся восклицаху: “Велий есть Иисус Христос, веруем в Тя, Господи”. Мы же славим тя, мучениче, сице:

Радуйся, яко тобою вернии просвещаются.

Радуйся, яко тобою от постыдныя смерти избавляются.

Радуйся, во единем Христе утешение полагаяй.

Радуйся, во страданиях призывати Бога научаяй.

Радуйся, яко мучителие тебе не превозмогоша.

Радуйся, яко страсти тебе не побороша.

Радуйся, ты бо терния грехов в себе попалил еси.

Радуйся, ты бо огнем неопален пребыл еси.

Радуйся, присно живый страстотерпче радостный.

Радуйся, молитвенниче наш благостный.

Радуйся, яко тобою очеса грехми ослепленная отверзаются.

Радуйся, яко помощию твоею печали на радость прелагаются.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 10


Спасен быти восхотев, пламенно возжелал еси до конца за Господа пострадати, мучениче Вонифатие, Емуже и возопил еси: “Господи, Господи, Боже мой сподоби мя милостей Твоих и буди ми помощник, да за беззакония моя, безумно содеянные, враг не преградит ми пути к небеси: приими с миром душу мою, вчини мя с мучениками, кровь за Тя пролившими и веру до конца соблюдшими”, и ныне вопиющими: Аллилуиа.


Икос 10


Стена крепкая, козньми врага неодоленная, пребыл еси до конца, мучениче Христов. Егда же глава твоя от телесе отсечена бысть, о чудесе! Абие кровь и млеко из раны тоя истекоша, яко и неверным, чудо сие зрящим, Христа прославити и с ними звати тебе:

Радуйся, яко мучения твоя зряще, множество людей ко Христу обратишася.

Радуйся, яко тебе ради на князя злобы они устремишася.

Радуйся, твоя бо кончина просвети умы помраченныя.

Радуйся, твоя бо славная смерть воскреси совести во гресех погребенныя.

Радуйся, нераскаянных грешников обличение.

Радуйся, волей расслабленных от вина исцеление.

Радуйся, в нощи неведения блуждающих вразумление.

Радуйся, златая удице, из глубины грехов влекущая ко спасению.

Радуйся, яко от Бога в молитвах услышан был еси.

Радуйся, яко в Небеснем Царстве вселился еси.

Радуйся, порфирою от кровей твоих облеченный.

Радуйся, яко зриши ныне Свет неизреченный.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак


Пение немолчное приносиши Господеви, мучениче Вонифатие, с мученическими лики Пресвятей Троице предстоя, за нюже себе предал еси, да и мы, души своя, аки невесты украсивше, нетленному жениху Христу представим со освященную песнию: Аллилуиа.


Икос 11


Свет любве и по смерти возсиял еси, Вонифатие дивный, егда 60 друзи твою усеченную главу обретше, плакахуся горько, глаголюще: “Рабе Христов, забуди нам грех неправеднаго осуждения и безрассудных руганий наших”. Тогда лик твой, яко лучами живыми просветися, прощение им являя. Сего ради с любовию тебе зовем:

Радуйся, имеяй уста кротости сладковещанныя.

Радуйся, любве вместилище пространное.

Радуйся, о тебе бо веселится Церковь со своими чады.

Радуйся, ты бо пришел еси к Вышнему Небесному Граду.

Радуйся, в смерти своей апостолом равный.

Радуйся, ревностию по Бозе преславный.

Радуйся, житейския молвы обличаяй и злые сплетения.

Радуйся, всех нас от вражия избавляяй ловления.

Радуйся, ты бо защищаеши неправедно гонимая.

Радуйся, пред Престолом Господним лампадо неугасимая.

Радуйся, по заповеди Христовой и врагов любивый.

Радуйся, злословие и клеветы позабывый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 12


Благодать исцелений точащия мощи твоя егда к Риму приближахуся, ангел Господень явися Аглаиде, глаголя: “Бывшаго ти древле раба, ныне же нашего брата и сослужебника приими, якоже Владыку, и упокой добре, да греси твои оставятся”, той бо с нами ныне в небесах поет Всевышнему: Аллилуиа.


Икос 12


Поющи чудеса твоя, храм дивный созда тебе, воине Христов, Аглаида, в немже и мощи твоя положи и сама богатство нищим раздавши и пятьнадесят лет в подвизех поста и покаяния поживши, лика святых достиже. Темже, величающе чудеса твоя, прославляем тя сице:

Радуйся, душу свою сотворивый, яко Храм Богу прекрасный.

Радуйся, чудных Божиих дел книго ясная.

Радуйся, от внезапныя смерти избавляяй.

Радуйся, скорбныя жены от злых пианиц ограждаяй.

Радуйся, падшия к возстанию от грехов призываяй.

Радуйся, свет чистоты им подаваяй.

Радуйся, ты бо укрощаеши страстей огневицу.

Радуйся, тобою бо оставляем греховную темницу.

Радуйся, малая чада от соблазнов мира соблюдаяй.

Радуйся, тыя Христову учению наставляяй.

Радуйся, вестиче трезвости, во веки прославленный.

Радуйся, угодниче Христов, присно почитаемый.

Радуйся, Вонифатие, мучениче многострадальный.


Кондак 13


О, предивный мучениче Христов Вонифатие, приими от нас сие малое похвальное приношение, еже пред иконою твоею колена преклоньше и руце свои к тебе простерше тебе ныне приносим, даруй нам твое пред Господем заступление, наипаче же погибающим от пианства братиям нашим изцеление низпосли, жития олагаго начало положити всех нас сподоби, да спасение улучивше молитвами, во веки восхвалим Бога, поюще Ему: Аллилуиа.


Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.


Молитвы.

 

содержание

Молитва


О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, и того ради от матере своея, Церкве Христовой, и вечнаго спасения отпадающия. О, святый мучениче Вонифатие, коснися сердца их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвёние и целомудрие, да поможет Своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, о нем бодрствующе и о нем добрый ответ на Страшнем Судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царство Небесное. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози пройти непреткновенно воздушные мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати нам к Отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве Святыя видимыми и невидимыми силу непобедимую, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые веки веков. Аминь.


Вторая молитва


О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презрёвый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, приносящаго от сердца молебная пения, и умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавый грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник: много бо порывахся избегнута сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачимь от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колйко покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья – от пьянства и всякой страсти.

 

 

 

Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек) словесами божественного Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имярек). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая сего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.


Молитва Святому мученику Вонифатию от пьянства

О, всесвятый Вонифатие, милостивый раб Милосердаго Владыки! Услыши прибегающих к тебе, одержимых пагубным пристрастием к винопитию и как в своей земной жизни ты никогда не отказывал в помощи просящим тя, так и теперь избави этих несчастных (имена).

Некогда, богомудрый отец, град побил твой виноградник, ты же, воздав благодарение Богу, велел немногие сохранившиеся грозды положити в точиле и позвати нищих. Затем, взяв новое вино, ты разлил его по каплям во все сосуды, бывшие в епископии, и Бог, исполняющий молитву милостивых, совершил преславное чудо: вино в точиле умножилось, и нищие наполнили свои сосуды. О, святителю Божий!

Как по твоей молитве умножилось вино для нужд церкви и для пользы убогих, так ты, блаженный, уменьши его теперь там, где оно приносит вред, избави от пристрастия к нему предающихся постыдной страсти винопития (имена), исцели их от тяжкого недуга, освободи от бесовского искушения, утверди их, слабых, дай им, немощным, крепость и силу благоуспешно перенести это искушение, возврати их к здоровой и трезвой жизни, направи их на путь труда, вложи в них стремление к трезвости и духовной бодрости.

Помоги им, угодник Божий Вонифатие, когда жажда вина станет жечь их гортань, уничтожи их пагубное желание, освежи их уста небесною прохладою, просвети их очи, постави их ноги на скале веры и надежды, чтобы, оставив свое душевредное пристрастие, влекущее за собой отлучение от Небеснаго Царствия, они, утвердившися в благочестии, удостоились непостыдной мирной кончины и в вечном свете бесконечного Царства Славы достойно прославляли Господа нашего Иисуса Христа со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Животворящим Его Духом во веки веков. Аминь.

Важно помнить

Прежде чем читать молитву Святому мученику, желательно попросить благословения у священника. Отчитывать такую затяжную болезнь как пьянство, придется от 40 дней до 40 недель. Молясь, нужно обязательно думать о человеке, за которого просите.

Помимо Св. Вонифатия, молиться об исцелении от запоев принято Преподобному Моисею Мурину. Он был пьяницей и жестоким разбойником, но однажды глубоко раскаялся, ушел в монахи и всю оставшуюся жизнь провел в молитвах и трудах, наставляя на путь истинный таких же грешников, каким в молодости был сам.

Не менее почитаема у православных чудотворная Икона Божией Матери  «Неупиваемая чаша». Также как и молитва Святому мученику Вонифатию от пьянства, обращение к этой иконе  помогает верующим исцелиться от тяжкого недуга и укрепить веру.

Позднее мы расскажем более подробно о лечении пьянства молитвами. 


 


Назад к списку